S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "OK" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.
Ok

Úvod » Bezlepkové potraviny » Predajňa bylín Quinoa biela 500 g


        

Predajňa bylín Quinoa biela 500 g

skladom

 

Dostupnosť: Skladom
Číslo produktu: 2464
EAN kod: 8594179773824
bežná cena 5,58 EUR
naša cena bez DPH : 2,62 EUR
naša cena s DPH (10 %):
2,88 EUR

do košíka:
  g  

Quinoa biela

Mrlík čilský - Quinoa - Prirodzene bezlepková potravina.

Prastará vysokohorská pseudoobilovina Quinoa má pôvod v Juhoamerických Andách a je nazývaná tiež ako "zázračné obilie Inkov, matka všetkých obilnín". Patrila medzi 3 základné plodiny starých civilizácií v oblasti Ánd (kukurica, zemiaky, Quinoa). Nejde o klasickú obilninu, ale patrí do skupiny mrlíky, ide o jednoročnú bylinu dorastajúcu výšky až 2 metre. Využívajú sa jej semená, ktoré majú veľkosť 1-3mm .. Neobsahuje lepok a je studnicou týchto živín: vitamín B1, vitamín B2, vitamín B3, vitamín B5, vitamín B6, vitamín E, kyselina listová, vápnik, meď, železo, mangán, horčík, fosfor, draslík, zinok, vláknina, bielkovina, zložité sacharidy, saponíny, esenciálne aminokyseliny ((cysteín, fenylalanín, histidín, izoleucín, lyzín, metionín, tyrozín, treonín a valín), ... obsahujú 60% škrobu, 23% esenciálnych bielkovín, 5% sacharidov, 4 až 9% tukov.

Účinky Quinoa -merlíku čilského:

  • detoxikácia
  • protirakovinové účinky
  • antioxidant
  • pri redukčných diétach
  • superpotravina
  • proti migrénam
  • prospieva obličkám
  • prevencia proti kardiovaskulárnym ochoreniam
  • vhodná pre športovcov, vegetariánov a celiakov
  • podporuje rast svalovej hmoty
  • prevencia proti Osteoporóze
  • znižuje vysoký krvný tlak
  • pôsobí ako prevncia rakoviny hrubého čreva
  • upokojuje nervový systém
  • podporuje trávenie a vyprázdňovanie
  • postupne do tela uvoľňuje energiu
  • pomáha pri cukrovke
  • prispieva výžive mozgu - brainfood

Quinoa je teraz bežne pestovaná v týchto oblastiach: Bolívii, Kolumbii, Ekvádore, Peru a Čile. Organizácia Spojených národov (OSN) vyhlásila minulý rok 2013 ako Medzinárodný rok quinoa.

Použitie: raňajkové zmesy, šaláty, pre zahustenie do polievok, pre rôzne kaše, rizota, kombinovať môžeme s ovocím i zeleninou, prílohy - alternatíva k ryži, kuskusu alebo slzovke všeobecnej.

Príprava: Quinoa vyniká svojou jednoduchou prípravou. Varte podobne ako ryžu (2 diely vody na 1 diel quinoa) po dobu 15-20 minút. Po uvarení sa quinoa vyznačuje príjemne ľahkou, nadýchanou štruktúrou a jemnou, ľahko orieškovou chuťou. Na ochutenie quinoi použite akékoľvek korenie či zeleninu. Zmiešaním s ovocím, medom, orechy a (rastlinným) mliekom vznikne energeticky bohatá a pritom zdravá a chutná forma raňajky.

Quinoa - recepty:

Quinoa alebo ryža - spoznáte rozdiel?

Celozrnná quinoa sa v našej republike najčastejšie využíva ako alternatívna príloha miesto ryže alebo zemiakov. Výborne chutí aj vo forme kroket. Quinoa je skvelou alternatívou k ryžu nielen ako príloha k mäsu a zelenine, ale aj v ryžových receptoch. Skúste pripraviť sladký quinoový nákyp s domácim kompótom, quinoové rizoto s morskými plodmi, alebo napríklad výnimočne originálne sushi. Do riasy nori zavinie kúsky čerstvej ryby alebo avokáda v obložení quinoa namiesto ryže. A prekvapivý recept pre vašich hostí je na svete.

Quinoa po česku

V českom jedálničku nachádza quinoa uplatnenie aj pri príprave kaší alebo na zahustenie polievok a omáčok. Jej využitie môže byť oveľa kreatívnejší a výsledok ešte chutnejší. Skúste napríklad kombináciu quinoa v krémovej brokolicovej polievke (varíme spoločne so zeleninou, alebo pridáme na záver už vopred uvarenú quinou do hotovej polievky). Pri nedeľnom obede skúste prekvapiť stravníkov servírovaním quinoa miesto tradičných polievkových rezancov.

Šaláty na slano i na sladko

Pridaním uvarenej a vychladenej quinoa do šalátov získate energeticky hodnotné a sýte jedlo plné vzácnych bielkovín, vitamínov a ľahko stráviteľnej vlákniny. Juhoameričania konzumujú čoby šalát tiež čerstvé mladé listy quinoa. Pri príprave šalátov s quinoa sa fantázii medze nekladú - pripravte ľahký letný šalát, alebo teplý vegetariánsky pokrm s grilovanou zeleninou. Quinoa má tú vlastnosť, že sa chuťovo prispôsobí ostatným ingredienciám, vyskúšajte ju treba v šaláte na sladko s avokádom, čerstvými jahodami pokvapkaný citrónovou šťavou, olivovým olejom a čerstvými lístkami koriandra.

Raňajky každý deň inak

Chutné raňajky si pripravíte z varenej quinoi pridaním čerstvých bobuľových plodov, sušeného ovocia, orieškov, semienok, škorice a prírodných sladidiel, ako sú med alebo javorový sirup v bio kvalite. Zakaždým môžete skúšať nové a nové variácie. V predaji sú tiež quinoa vločky, ktoré je možno zaliať mliekom, sójovým nápojom, alebo jogurtom a servírovať ako energeticky bohaté, zdravé a chutné raňajkové müsli.

Vegetariánska grilovacie párty

Leto je čas grilovania a záhradných párty. Vegetariáni musia byť pri zostavovaní menu na gril ešte o niečo kreatívnejšie. Pripravte si domáce tortilly, WRAP, burritos alebo quesadillas so zeleninou a syrom, do ktorých pridajte uvarené zrniečka quinoa. Zabodujte s vegetariánskymi karbanátkami a quinoa burgery, ktoré pripravíte pre zmenu s primiešaním quinoa k tofu a zelenine.

Pečenie s quinou

Semená quinoa môžete rozdrviť v kamennom mažiari a získate tak vzácnu bezlepkovú múku výborných vlastností. Podľa výskumu Vysokej školy chemicko-technologickej (VŠCHT), kedy v praxi testovali využitie netradičných obilnín pri príprave českého pečiva, sa preukázalo, že čistá 100% múka z quinoa nie je vhodná na pečenie. "Kvôli obsahu nelepkových bielkovín z quinoa uvaríte maximálne kašu alebo upečiete placku," hovorí Mária Hrušková z VŠCHT.

NÁZORY A OTÁZKY NÁVŠTEVNÍKOV

Nebol zatiaľ pridaný žiadny názor. Pridajte svoj názor alebo dotaz ako prvý.

MmJlNmI3Yz